Tuesday, June 5, 2012

အမွားၾကာလုုိ႔မွန္ေနတဲ့အရာမ်ား
ဗုုဒၶဘာသာ ျမန္မာ့လူမႈအဖြဲ႔အစည္းမွာ အေတြးအေခၚအယူအဆ အမွားအယြင္းေတြ အမ်ားႀကီးရွိေနၿပီး ေတာ့ အဲဒီအမွားအယြင္းေတြဟာ ကာလရွည္ၾကာလာတာနဲ႔အမွ် အမွန္ေတြျဖစ္သြားတာကုုိေတြ႔ရပါ တယ္။ ဒီေဆာင္းပါးကေတာ့ အဲဒီအမွားအယြင္းမ်ားစြာေတြထဲက ဘုုိးဘြားဘီဘင္လက္ထက္ကစၿပီး အရုုိးစြဲေနေအာင္အမွန္ပါလုုိ႔ ထင္ေနၾကတဲ့ အမွားတစ္ခုုအေၾကာင္းပါ။

အဲဒါကေတာ့ လူတစ္ေယာက္ေသဆုုံးၿပီးတဲ့ေနာက္ ေသသူရဲ့၀ိဥာဥ္၊ သုုိ႔ဟုုတ္ အသက္၊ လိပ္ျပာဟာ အိမ္မွာက်န္ရစ္ ေနၿပီး ၇-ရက္ ျပည့္မွ၊ ျမန္မာေတြအေခၚ ရက္လည္ၿပီးမွ ထြက္သြားတယ္ဆုုိတဲ့ အယူ အဆျဖစ္ပါတယ္။ ၀ိဥာဥ္၊ အသက္၊ လိပ္ျပာ ... ဘယ္လုုိပဲေခၚေခၚ ဆုုိလုုိခ်က္က တစ္ခုုတည္းပါပဲ။ ဒါကုုိ ခရစ္ယာန္ဘာသာက "Soul" လုုိ႔ေခၚၿပီး ဟိႏၵဴကေတာ့"Atman" (အာတမန္) လုုိ႔ေခၚပါတယ္။ ဗုုဒၶဘာသာ ပါဠိေ၀ါဟာရကေတာ့ ဒါကုုိ အတၱလုုိ႔ေခၚပါတယ္။ ဒါကုုိနားလည္တယ္ ဆုုိရင္ေတာ့ ေသ သူရဲ့၀ိဥာဥ္၊ အသက္၊ လိပ္ျပာဟာ အိမ္မွာ ၇-ရက္တစ္ပတ္ေလာက္ က်န္ေနရစ္တယ္ဆုုိတာ မမွန္တဲ့ အေၾကာင္းထင္ရွားေနပါၿပီ။ ဘာေၾကာင့္လဲဆုုိေတာ့ ဗုုဒၶ၀ါဒဟာ အတၱ၀ါဒမဟုုတ္၊ အနတၱ၀ါဒျဖစ္လုုိ႔ပါပဲ။ အနတၱ၀ါဒျဖစ္ တဲ့အေၾကာင္းကုုိေတာ့ ျမတ္စြာဘုုရားရဲ့ တရားဦးဓမၼစၾကာတရားနဲ႔တစ္ဆက္တည္း ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့တဲ့ အနတၱ-လကၡဏသုုတ္မွာ အတိအလင္းေဟာၾကားေတာ္မူထားတာျဖစ္ပါတယ္။

လူမွာ ၀ိဥာဥ္၊ အသက္၊ လိပ္ျပာဆုုိတာ တကယ္ရွိမရွိ ဗုုဒၶ၀ါဒသေဘာတရားမ်ားနဲ႔ ဆန္းစစ္ၾကည့္လုုိ႔ ရပါတယ္။ ဗုုဒၶ၀ါဒ သေဘာတရားအရ လူဆုုိတာ ခႏၶာငါးပါးနဲ႔ ဖြဲ႔စည္းထားတဲ့ အစုုအဖြဲ႔ႀကီးတစ္ခုုပါ။ သိၾကတဲ့အတုုိင္း ခႏၶငါးပါးကေတာ့ ရုုပ္၊ ေ၀ဒနာ(ခံစားမႈ)၊ သညာ (မွတ္သားမႈ)၊ သခၤါရ (ေစ့ေဆာ္ လႈပ္ရွားမႈ) နဲ႔ ၀ိညာဏ္ (အသိစိတ္) တုုိ႔ပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ အေပၚကဆုုိခဲ့တဲ့ ၀ိဥာဥ္ဆုုိတဲ့ အသက္နဲ႔ ခႏၶာငါးပါးထဲက ၀ိညာဏကၡႏၶာလုုိ႔ေခၚတဲ့ ၀ိညာဏ္နဲ႔ ဘာမွမဆုုိင္ဘူး ဆုုိတာကုုိ သိထား ရပါလိမ့္မယ္။ ၀ိဥာဥ္ဆုုိတာက soul လုုိ႔ေခၚတဲ့ အသက္၊ လိပ္ျပာကုုိဆုုိလုုိတာျဖစ္ၿပီး၊ ၀ိညာဏကၡႏၶာက ဆင္းသက္လာတဲ့ ၀ိညာဏ္ကေတာ့ consciousness လုုိ႔ေခၚတဲ့ အသိစိတ္ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီခႏၶာငါးပါး လည္ပတ္မႈရပ္ဆုုိင္းသြားရင္ေတာ့ လူတစ္ေယာက္ဟာ ေသဆုုံးၿပီလုုိ႔ဆုုိပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ေသဆုုံးတယ္ဆုုိတာ ခႏၶာငါးပါး လည္ပတ္မႈခ်ဳပ္ၿငိမ္းသြားျခင္းပဲျဖစ္ပါတယ္။

ေသဆုုံးတာကုုိ လူေတြက အသက္ထြက္သြားတယ္လုုိ႔ ေျပာၾကတယ္။ ဗုုဒၶ၀ါဒသေဘာတရားအရ အသက္ဆုုိတာ တကယ္မရွိတဲ့အတြက္ အသက္ထြက္တယ္လုုိ႔ေျပာၾကတာဟာ စဥ္းစားစရာပါ။ အသက္ထြက္တယ္လုုိ႔ေျပာရင္ အသက္ ဘယ္ကထြက္သြားတာလဲလုုိ႔ စဥ္းစားစရာျဖစ္လာပါတယ္။ မ်က္စိ၊ နား၊ ႏွာ၊ ပါးစပ္၊ စအုုိ ... ဒီဒြါရအေပါက္ေတြထဲက ဘယ္အေပါက္ကထြက္သလဲဆုုိတာ ျမင္ရပါမွ အသက္ရွိတယ္ဆုုိတာကုုိ လက္ခံရပါလိမ့္မယ္။ လူတစ္ေယာက္ေသၿပီ ဆုုိရင္ တခ်ဳိ႔မ်က္ျဖဴလန္ေန တတ္ပါတယ္။ တခ်ဳိ႔ကအဲဒီမ်က္ျဖဴလန္တာကုုိ အသက္ထြက္ဘုုိ႔အတြက္ လမ္းေၾကာင္းဖြင့္ ေပးတယ္လုုိ႔ ယူဆၾကတယ္။ အလားတူပဲ တခ်ဳိ႔အေလာင္းေတြက ပါးစပ္ဟေနတာကိုုျမင္ရေတာ့ အဲဒီဟေနတဲ့ပါးစပ္ ကေန အသက္ထြက္သြားတယ္လုုိ႔လဲ ေျပာၾကတယ္။ တခ်ဳိ႔က်ေတာ့လဲ နားေခါင္းေပါက္ကေနထြက္ တယ္လုုိ႔ ဆုုိၾကျပန္ တယ္။ အဲဒီလုုိအမ်ဳိးမ်ဳိး ေျပာၾကဆုုိၾကယူဆၾကေပမယ့္ ဘယ္သူမွလဲ တိတိပပ မေျပာႏုုိင္ၾကပါဘူး။ လက္ေတြ႔မွယုုံပါ တယ္ဆုုိတဲ့ေဆးဘက္ဆုုိင္ရာ ဆရာ၀န္ေတြ ပါရဂူႀကီးေတြလဲ အသက္ဘယ္ကထြက္တယ္ဆုုိတာ ဘယ္သူမွမေျပာႏုုိင္ ၾကပါဘူး။ အဲဒါဘာေၾကာင့္လဲ။ ရွင္းေနပါ တယ္။ တကယ္မရွိလုုိ႔ပဲေပါ့။ ရွိတယ္ဆုုိရင္ ပုုံပန္းသ႑ာန္ကုုိလည္းျပႏုုိင္ရမွာေပါ့။ အခြ်န္အတက္ေလး လား၊ အလုုံးလား၊ အျပားလား၊ အမွ်င္ေလးလား ဆုုိတာ။ အေရာင္ကုုိလည္းေျပာႏုုိင္ရမွာေပါ့။ ဘယ္သူမွ လဲ မေျပာႏုုိင္ၾကပါဘူး။

ေစာေစာကေျပာသလုုိပါပဲ။ လူတစ္ေယာက္ေသဆုုံးတယ္ဆုုိတာ ခႏၶာငါးပါးလည္ပတ္မႈ ရပ္ဆုုိင္း သြားတာကုုိ ေျပာတာပါ။ ေသၿပီဆုုိတာနဲ႔ ဘာမွမက်န္ေတာ့ပါဘူး။ ေသတာကုုိ အဘိဓမၼာက စုုတိစိတ္က်တယ္လုုိ႔ေျပာပါတယ္။ လူတစ္ေယာက္ စုုတိစိတ္က်ၿပီးတာနဲ႔ တစ္ၿပဳိင္နက္ ေနာက္ဘ၀ တစ္ခုုမွာ ပဋိသေႏၶသြားယူေတာ့တာပါပဲ။ မိနစ္၊ စကၠန္႔ကေလးေတာင္ မျခားပါဘူး။ ဒါကုုိပဲ ပ႒ာန္းတရား ေတာ္က အနႏၱရပစၥေယာ (ကာလမျခား) လုုိ႔ေျပာပါတယ္။ ဘယ္အိမ္မွာမွ အဲဒီေသသူရဲ့ အသက္၊ ဒါမွ မဟုုတ္ လိပ္ျပာ၊ ဒါမွမဟုုတ္၀ိဥာဥ္က က်န္မေနႏုုိင္ပါဘူး။ အသက္၊ လိပ္ျပာ၊ ၀ိဥာဥ္ဆုုိတာႀကီးက တကယ္မွမရွိတာကုုိး။ ဒီေတာ့ ရက္လည္တယ္ဆုုိတဲ့ အယူအဆကလဲ ဘယ္မွန္ေတာ့မလဲ။ ရက္လည္မွ ၀ိဥာဥ္ကထြက္ သြားတယ္ဆုုိတာ ဗုုဒၶဘာသာအယူအဆ မဟုုတ္ပါဘူး။ တကယ္ေတာ့ အတၱ၀ါဒ ဟိႏၵဴ အယူအဆပါ။ အဲဒီဟိႏၵဴအယူအဆဟာ ဘယ္အခ်ိန္ကတည္းက ဗုုဒၶဘာသာျမန္မာေတြရဲ့ အေတြး အေခၚ ေတြထဲ၀င္လာတယ္မသိပါဘူး။ ျဖစ္ႏုုိင္တာက ဟိႏၵဴ၀ါဒဘက္ကုုိယိမ္းတဲ့ တႏၱရ မႏၱရ မဟာ ယာနဗုုဒၶဘာသာ အားေကာင္းခဲ့တဲ့ ပ်ဴေခတ္ကာလ ကတည္းက အျမစ္တြယ္လာတာ ျဖစ္ႏုုိင္ပါတယ္။ အခုုအခ်ိန္အထိ ဗုုဒၶဘာသာျမန္မာေတြရဲ့ အေတြးအေခၚထဲ သံမႈိစြဲေနေအာင္ ယုုံၾကည္ေနၾကဆဲပါပဲ။ အမွားၾကာလုုိ႔ အမွန္ျဖစ္ေနတာပါ။ တကယ္ေတာ့ မမွန္ပါဘူး။ မမွန္ေသာ္ျငား ဒီအစြဲကုုိ ေဖ်ာက္ဖ်က္ ဘုုိ႔လဲ မလြယ္ပါဘူး။ ဘုုိးေဘးဘီဘင္လက္ထက္ကတည္းက မွားလာခဲ့တာကုုိး။

No comments:

Post a Comment