Tuesday, June 5, 2012



ဘာသာေရးႏွင့္ပရဟိတစိတ္ဓာတ္
လူတုုိ႔သည္ မ်ားေသာအားျဖင့္ တစ္ေန႔တစ္ေန႔ နံနက္အိပ္ရာထခ်ိန္မွ ညအိပ္ရာ ၀င္သည့္အခ်ိန္အထိ စီးပြားေရး၊ ႀကီးပြားေရးႏွင့္ အစားအေသာက္အေပ်ာ္အပါး တုုိ႔ျဖင့္သာ အခ်ိန္ကုုန္ေလ့ရွိၾကသည္။ လူတုုိ႔၏တစ္ေန႔တာ အခ်ိန္ဇယားကုုိၾကည့္ လွ်င္ ယေန႔ဘာ၀ယ္ရမည္၊ ဘယ္သြားရမည္၊ ဘယ္သူနဲ႔ေတြ႔ရမည္၊ ဘာအေၾကာင္း ေဆြးေႏြးမည္၊ ေအာင္ျမင္ႀကီးပြားေရးအတြက္ ဘာေတြလုုပ္ ၾကမည္၊ ဘာေတြစား ေသာက္မည္စသည့္စသည့္ ေလာကီေရးရာ ကိစၥမ်ားျဖင့္သာ အခ်ိန္ကုုန္ ေလ့ရွိ သည္ကုုိ ေတြ႔ရေပသည္။



တကယ္ေတာ့ ဤအေရးအရာ ကိစၥမ်ားသည္ လူ႔ဘ၀အတြက္ အမွန္တကယ္ အႏွစ္ သာရရွိသည႔္ အေရးအရာမ်ားေတာ့ မဟုုတ္ေပ။ အေၾကာင္းမူ ထုုိအေရးအရာမ်ားမွာ မိမိေသဆုုံးသြားသည့္အခါ မိမိေနာက္ပါသြားမည့္ အရာမ်ားမဟုုတ္ေသာေၾကာင့္ပင္။ တစ္ေန႔တစ္ေန႔ရုုန္းကန္လႈပ္ရွား၍ စုုေဆာင္းရရွိလာေသာ ေရႊေငြေက်ာက္သံပတၱျမား စည္းစိမ္ဥစၥာမ်ား၊ အိမ္ျခံေျမမ်ား၊ အ၀တ္အစားမ်ား၊ ေနာက္ဆုုံးမိမိတုုိ႔ အလြန္တရာခ်စ္ခင္ႏွစ္သက္ရပါေသာ ဇနီးခင္ပြန္းသားသမီးမ်ား၊ အားလုုံးအားလုုံး တုုိ႔သည္ မိမိတုုိ႔ေသဆုုံးသည့္အခါ ကုုိယ့္ေနာက္ကုုိ တစ္ခုုတစ္ေလ တစ္စုုံတစ္ဦးရယ္မွ လုုိက္ပါသြား ၾကမည္မဟုုတ္ပါ။

 သုုိ႔ဆုုိလွ်င္ လူ႔ဘ၀အတြက္ အမွန္တကယ္ အႏွစ္သာရရွိသည့္အရာမ်ားကား ဘာေတြနည္း။

ရွင္းပါ သည္။ ေသလွ်င္ ကုုိယ္ေနာက္ပါသြားႏုုိင္မည့္ အလုုပ္မ်ားကုုိျပဳလုုပ္ျခင္း သည္သာလွ်င္ ဘ၀၏ အႏွစ္သာရ ျဖစ္ေပသည္။ ဒါန၊ သီလ၊ ဘာ၀နာကုုိအေျခခံ ေသာ ကုုသုုိလ္ေကာငး္မႈမ်ားကုုိ ျပဳ လုုပ္ျခင္း၊ မရွိဆင္းရဲသားတုုိ႔အား ေထာက္ပံ့ ေပးကမ္းျခင္း၊ ဖ်ားနာမက်န္းျဖစ္သူတုုိ႔ အားေဖးမျခင္း၊ ဒုုကၡေရာက္ 
ေနသူတုုိ႔အား ကယ္တင္ျခငး္၊ ေငြေၾကးမျပည့္စုုံသျဖင့္ ပညာမသင္ၾကားႏုုိင္သူတုုိ႔အား ေငြေၾကးျဖင့္ ကူညီျခင္းတည္းဟူေသာ ပရဟိတေခၚ အမ်ားအက်ဳိးေဆာင္ လုုပ္ငနး္မ်ားကုုိျပဳလုုပ္ ျခင္းတုုိ႔သည္ ဘ၀အတြက္ အႏွစ္သာရ ရွိေသာ လုုပ္ငန္းမ်ားပင္ျဖစ္ေပသည္။



ဤလုုပ္ငန္းတုုိ႔ကုုိမျပဳလုုပ္လုုိေသာ လူအခ်ဳိ႕ တုုိ႔သည္ ဆင္ေျခဆင္လက္သေဘာ မ်ဳိးျဖင့္ စိတ္ေကာငး္ ထားရင္ၿပီးတာပဲဟုုဆုုိကာ အဆုုိပါလုုပ္ငန္းတုုိ႔မွ ခပ္ကင္းကင္း ေနလ်က္ အေပ်ာ္အပါးတုုို႔ျဖင့္သာ ေမြ႔ေလ်ာ္ၾကေလသည္။ ဤပုုဂၢဳိလ္တုုိ႔သည္ အခ်ိန္ တန္၍ေသျခင္းတရားႏွင့္ ဆုုံရသည့္အခါ စိတ္ မေကာင္းျဖစ္ျခင္း ေနာင္တတရားမ်ား ျဖင့္ ေတြေတြေ၀ေ၀ ေသရတတ္သည္။ ငါကုုသုုိလ္ေကာင္းမႈ တစ္ခုုမွ မလုုပ္ခဲ့ရပါ လား၊ ငါအမ်ားအက်ဳိးကုုိ တစ္ခုုမွမလုုပ္ခဲ့ရပါလားဟူ၍ ေနာင္တတရားတုုိ႔ျဖင့္ 
ေသရတတ္ေလသည္။ စိတ္မေကာင္းျခငး္၊ ေနာင္တရျခင္းမ်ားျဖင့္ ေသသူသည္ ေကာင္းရာဘုုံဘ၀ သုုိ႔ေရာက္ရွိမည္မဟုုတ္ေပ။



စိတ္ေကာင္းထားရင္ ၿပီးတာပဲဟုု ညဆင္ေျခေပးသူမ်ားအတြက္ အနည္းငယ္ စကားေျပာခ်င္သည္။ စိတ္ေကာင္းထားျခင္းသည္ လူတုုိင္းအတြက္ မရွိျဖစ္ လုုိအပ္သည္မွာမွန္၏။ သုုိ႔ေသာ္ ဤမွ်ႏွင့္မလုုံ ေလာက္ေသးပါ။ ဤမွ်ႏွင့္ ဘ၀ အတြက္ အႏွစ္သာရျပည့္ၿပီဟုု မဆုုိႏုုိင္ေသးပါ။ေလာက၌ပညာတတ္ၿပီး ဥစၥာမြဲသူ တုုိ႔ကုုိ အမ်ားအျပားေတြ႔ႏုုိင္သည္။ ထုုိသူတုုိ႔သည္ စိတ္ေကာင္း လည္းရွိၾကသည္။ သုုိ႔ေသာ္ ဘာေၾကာင့္ ပညာတတ္ၿပီး ကုုန္းေကာက္စရာမရွိေအာင္ မြဲၾကသနည္း။ အေျဖမွာ ေရွးဘ၀က ဒါနမ်ဳိးေစ့ နည္းခဲေ့သာေၾကာင့္ပင္ျဖစ္သည္။ တစ္ဖန္ အခ့်ဳိ ေသာလူတုုိ႔မွာ ပညာလည္းတတ္၊ ဥစၥာလည္းေပါ၊ ရုုပ္ရည္လည္းေခ်ာေမာလွပ ၾကပါ၏။ သုုိ႔ေသာ္ ငယ္စဥ္ကပင္ က်န္းမာ ေရးခ့်ဳိတဲ့ၾကရုုံမက တခ့်ဳိမွာ အသက္ အရြယ္ ငယ္ငယ္ရြယ္ရြယ္ျဖင့္ ဆုုံးပါးသြားၾကသည္။ ဘာ့ေၾကာင့္နညး္။ ထုုိသူ တုုိ႔သည္ ေရွး ဘ၀က သီလမ်ဳိးေစ့ နည္းခဲေ့သာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။

တခ့်ိဳေသာ လူတုုိ႔သည္ကား ပညာသင္သည့္အခါ ေရွ႕ကသင္လုုိက္ေနာက္ကေမ့ လုုိက္ျဖင့္ ဘယ္လုုိမွ သင္မရႏုုိင္ေသာလူတုုိ႔ကုုိလည္းေတြ႔ျမင္ရဘူးေလသည္။ ယင္းမွာ ဘာ၀နာမ်ဳိးေစ့နည္းျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ရေလသည္။

 ထုုိ႔ေၾကာင့္ လူသည္ စိတ္ေကာင္းထားရုုံႏွင့္ မလုုံေလာက္။ လူၾကားသူၾကားထဲ လူလုုိသူလုုိေနႏုုိင္ေအာင္ လူတန္းေစေ့နႏုုိင္ေအာင္၊ လူ႔ငမြဲမျဖစ္ရေလေအာင္ ဒါနမ်ဳိးေစ့ကုုိလဲပ်ဳိး ထားရသည္။ ျဖစ္ေလရာဘ၀မွာ က်န္းက်န္းမာမာအသက္ရွည္ရွည္ ေနႏုုိင္ေအာင္ သီလမ်ဳိးေစ့ကုုိ လည္း ပ်ဳိးထားရသည္။ တတ္သင့္တတ္ထုုိက္သည့္ အတတ္ပညာမ်ားကုုိ အလြယ္ တကူသင္ၾကား နုုိင္ေအာင္ သိဥာဏ္တုုိးပြား ပညာမ်ားေၾကာင္း ဘာ၀နာမ်ဳိးေစ့ကုုိ လည္း ပ်ဳိးထားရေပသည္။



ဤေနရာ၌ ေရွးဘ၀ဟူေသာစကားကုုိ အနည္းငယ္ရွင္းရေပဦးမည္။ ဤေဆာင္းပါးသည္ ဗုုဒၶဘာသာ ရဟန္းတစ္ပါးက ဗုုဒၶဘာသာအျမင္ရွဳေထာင့္မွ ေရးသားထား ျခင္းျဖစ္၍ ဗုုဒၶတရားေတာ္ႏွင့္ အညီ ေရွး ဘ၀ဟူ၍ သုုံးႏႈန္းရျခင္းျဖစ္သည္။ ေရွးဘ၀သည္လည္းေကာင္း၊ ေနာက္ဘ၀သည္လည္းေကာင္း တကယ္ရွိပါရဲ့လား ဟုု ဗုုဒၶဘာသာ၀င္မဟုုတ္သူတုုိ႔က ေမးျမန္းႏုုိင္ပါသည္။

 လူသားတုုိ႔ ယေန႔အသက္ ရွင္ေနျခင္းသည္ ယေန႔အတြက္တစ္ခုုတည္းမဟုုတ္သည္ကုုိ သတိျပဳသင့္ၾကသည္။ ကြ်ႏုု္ပ္တုုိ႔အတြက္ မနက္ျဖန္ေပါင္းမ်ားစြာရွိေစာင့္ႀကဳိလ်က္ရွိသည္။ သုုိ႔ျဖစ္ရာ မနက္ ျဖန္ေပါင္းမ်ားစြာ၌ ျပည့္စုုံလုုံေလာက္ စြာ ေနထုုိင္စားေသာက္ႏုုိင္ေရးအတြက္ ယေန႔ကတည္းက မိမိတုုိ႔စုုေဆာင္း ထားရွိရမည္။ မနက္ျဖန္ 
ေပါင္းမ်ားစြာ၌ က်န္းမာေပ်ာ္ ရႊင္စြာ ေနထုုိင္ႏုုိင္ေရးအတြက္ ယေန႔မိမိတုုိ႔ ဆင္ျခင္သတိတရားျဖင့္ ေနထုုိင္သင့္ ၾကသည္။ တနည္းဆုုိရလွ်င္ အနာဂတ္လွပေကာငး္မြန္ဘုုိ႔ အတြက္ ပစၥဳပၸန္၌ျပင္ဆင္ ထားရွိရမည္။

ေနာက္ဘ၀ဟူေသာအယူအဆသည္လည္း ဤသေဘာ တရားအတုုိင္းပင္ျဖစ္ သည္။ ယေန႔မိမိတုုိ႔ အသက္ရွင္ေနျခငး္သည္ ဤဘ၀တစ္ခုုတည္းအတြက္ မဟုုတ္၊ ေနာက္ဘ၀ေပါင္း ေျမာက္မ်ားစြာရွိ 
ေသးသည္။  ေနာက္ဘ၀၌ သာယာလွပဘုုိ႔အ တြက္ ဤဘ၀တြင္ ျပင္ဆင္ထားၾကရသည္။ သုုိ႔မွသာ ဤဘ၀မွေသၿပီးသည့္ေနာက္ ျမင့္ျမတ္ေသာဘ၀ကုုိရရွိၿပီး အဆင့္အတန္းရွိရွိ လူတန္းေစ့ က်န္းက်န္း မာမာ အသက္ရွည္ရွည္ ေနထုုိင္သြားႏုုိင္သည့္ ဘ၀ကုုိ ရရွိပုုိင္ဆုုိင္ၾကမည္ျဖစ္ေပသည္။



ဤသုုိ႔ျဖစ္ဘုုိ႔အတြက္ ဘယ္လုုိျပင္ဆင္ထားရမည္နည္း။ အထက္မွာဆုုိခဲ့သည့္အတုုိင္း သြားမယ္ လာမယ္ စားမယ္ေသာက္မယ္ ေပ်ာ္ပါးမယ္ဟူေသာ အလုုပ္တုုိ႔ျဖင့္သာ ေမြ႔ေလ်ာ္မေနဘဲ လူ႔ဘ၀ အတြက္တကယ္အႏွစ္သာရရွိမည့္ ဘာသာတရားေလ့လာလုုိက္စားမႈတုုိ႔ကုုိလည္း ႀကဳံလွ်င္ႀကဳံသလုုိ ျပဳလုုပ္ၾကရေပမည္။ ဘာသာတရားေလ့လာလုုိက္စားျခငး္ကုုိ တမင္တကာအခ်ိန္ေပး၍ ျပဳလုုပ္မွသာ လွ်င္ ျပဳလုုပ္ျဖစ္ၾကေပမည္။အလုုပ္လုုပ္ေနရလုုိ႔ မအားပါဘူး၊ အိမ္အလုုပ္ေတြနဲ႔ ရွဳပ္ေနလုုိ႔ မလုုပ္ႏုုိင္ 
ေသးပါဘူး၊ ကေလးေတြအလုုပ္ လုုိက္လုုပေ္ပးေနရလုုိ႔ မလုုပ္ျဖစ္ေသး ပါဘူးဟုု အေၾကာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိး ျပေနၾကလွ်င္ ဘာသာတရားကုုိ ေလ့လာလုုိက္စား ျဖစ္ေတာ့မွာ မဟုုတ္ေပ။ အမ်ားအက်ဳိးေဆာင္ ပရဟိတလုုပ္ငန္းမ်ားကုုိလည္း လုုပ္ ျဖစ္ၾကေတာ့မည္ မဟုုတ္ေပ။



ဃရာ၀ါသ သမၺာဓ- ကိစၥမ်ားေျမာင္ လူတုုိ႔ေဘာင္ဟူေသာဆုုိစကားအတုုိင္း လူ႔ေဘာင္ မွာေနမွေတာ့ မိသားစုုကိစၥ၊ စီးပြားေရး ႀကီး ပြားေရးကိစၥတုုိ႔ကုုိ လူတုုိင္းလူတုုိင္းေရွာင္လႊဲ၍မရပါ။ လူတုုိင္းလူတုုိင္း လုုပ္ၾကရမည္။ ေသသည္အထိ လုုပ္ၾကရမည္။ ဤသုုိ႔လုုပ္ေနၾကသည့္ၾကားမွပင္ အားလပ္ခ်ိန္ကုုိ တမင္တကာဖန္တီး၍ ဘုုရားေက်ာင္းကန္မ်ားသုုိ႔သြားေရာက္ကာ ဒါန၊ သီလ၊ ဘာ၀နာလုုပ္ငန္းတုုိ႔ကုုိ ႀကဳံလွ်င္ႀကဳံသလုုိျပဳလုုပ္ၾကရေပမည္။ အမ်ားအက်ဳိးေဆာင္ ပရဟိတလုုပ္ငန္းမ်ားကုုိ အခါအခြင့္သင့္ သလုုိ ျပဳလုုပ္ၾကရေပမည္။ သုုိ႔မွသာ မိမိတုုိ႔ရရွိထားေသာ လူ႔ဘ၀သည္ အႏွစ္သာရရွိၿပီး အဘုုိးအနဂၣ ထုုိက္တန္မည္ျဖစ္ ေပသည္။



ထုုိ႔ေၾကာင့္ လူသားတုုိ႔အေနျဖင့္ အေပ်ာ္အပါး၌သာ အခ်ိန္မကုုန္ေစသင့္ပါ။ စိတ္ေကာင္းထား ႏုုိင္ရုုံႏွင့္ တင္းတိမ္မေနသင့္ၾကပါ။ လူ႔ဘ၀အတြက္ အႏွစ္ သာရျဖစ္သည့္ ဘာသာေရးလုုပ္ငန္း ျဖစ္ေသာ ဒါနမႈ၊ သီလမႈ၊ ဘာ၀နာမႈတုုိ႔ကုုိ အခ်ိန္ရလွ်င္ရသလုုိ ျပဳလုုပ္သင့္ၾကသည္။ အမ်ားအက်ဳိးေဆာင္ ပရဟိတ အလုုပ္ မ်ားကုုိ ျပဳလုုပ္သင့္ၾကသည္။ ဘာသာေရးလုုပ္ငန္းႏွင့္ ပရဟိတလုုပ္ငန္းတုုိ႔သည္ စိတ္ေကာင္း မရွိဘဲႏွင့္ လုုပ္ႏုုိင္ေသာအရာမ်ားမဟုုတ္ေသာေၾကာင့္ ဤအလုုပ္တုုိ႔ကုုိ လုုပ္ျခငး္ျဖင့္ အလုုိလုုိစိတ္ 
ေကာင္းရွိႏွင့္ၿပီးျဖစ္ေပသည္။

No comments:

Post a Comment