Wednesday, June 6, 2012


အသုဘအိမ္ကဖဲ၀ုိင္း
ဒီေဆာင္းပါးကေတာ့ ျမန္မာ့လူ႔အဖြဲ႔အစည္းအတြင္းမွားလ်က္နဲ႔အမွန္ျဖစ္ေနတဲ့ ျဖစ္ရပ္မ်ားထဲမွ ေနာက္ ထပ္ျဖစ္ ရပ္တခုအေၾကာင္းပါ။ ဒီျဖစ္ရပ္ကေတာ့ မွားေနတဲ့အျပင္ အေတာ္ကုိ ကေပါက္တိကေပါက္ ခ်ာႏုိင္လြန္းလွပါတယ္။ ျမန္မာျပည္ ေတာေရာျမ့ိဳပါမက်န္ ေနရာတုိင္းလုိလုိမွာ ျဖစ္ပ်က္ေနတာပါ။

လူတေယာက္ေသၿပီေဟ့ဆုိတာနဲ႔ ရက္မလည္ခင္ေန႔အထိ အဲဒီအိမ္မွာ တညလုံးဖဲထုိင္ရုိက္ၾကပါတယ္။ ေသသူ ရဲ့၀ိညာဥ္ဟာ ရက္မလည္ခင္အခ်ိန္အထိ အဲဒီအိမ္ကမထြက္ဘဲ တ၀ဲလည္လည္ျဖစ္ေနတတ္လုိ႔ အဲဒီ၀ိညာဥ္က လာေျခာက္မွာစုိးတာေၾကာင့္ လူအင္အားျပတဲ့အေနနဲ႔ ဖဲထုိင္ရုိက္ၾကတယ္ဆုိပဲ။ ဒီအယူ အဆဟာ တကယ္ပဲမွန္သလား ဆန္းစစ္ၾကည့္ရေအာင္ပါ။

၀ိညာဥ္ကုိလိပ္ျပာလုိ႔လဲ ေခၚၾကပါတယ္။ ၀ိညာဥ္ လုိ႔ပဲေခၚေခၚ လိပ္ျပာလုိ႔ပဲေခၚေခၚ ဒီအရာႀကီးက လူ႔ ကုိယ္ထဲမွာရွိမရွိကုိေတာ့ "အမွားၾကာလုိ႔မွန္ေနတဲ့အရာမ်ား" ေဆာင္းပါးထဲမွာ ဖတ္ႏုိင္ၾကပါတယ္။ အခုေျပာမွာကေတာ့ အဲဒီအရာႀကီးက လူတေယာက္ေသၿပီးတဲ့ေနာက္မွာ ရက္မလည္ခင္ အိမ္မွာ တ၀ဲလည္ လည္ျဖစ္ မျဖစ္ဆုိတာကုိ ေဆြးေႏြးမွာပါ။

ဗုဒၶရဲ့အဘိဓမၼာတရားေတာ္အရ လူတေယာက္ေသၿပီဆုိရင္ ရုပ္လုိ႔ေခၚတဲ့ကုိယ္ကာယနဲ႔ နာမ္လုိ႔ေခၚတဲ့ စိတ္ (ရုပ္နဲ႔နာမ္) ႏွစ္ခုလုံးဟာ ၿပဳိင္နက္တည္းခ်ဳပ္ၿငိမ္းသြားတယ္လုိ႔ဆုိပါတယ္။ ေသတာကုိ အဘိဓမၼာ အသုံးအႏႈံး အတုိင္းေျပာရရင္ စုတိစိတ္က်တယ္ေျပာပါတယ္။ စုတိစိတ္က်ၿပီးတာနဲ႔ ပဋိသေႏၶစိတ္ ခ်က္ ခ်င္းျဖစ္တာပါ။ ဆုိလုိတာက လူျဖစ္ေစ၊ တိရစၦာန္ျဖစ္ေစ ဒီဘ၀ကေသ ၿပီးတာနဲ႔ ေနာက္ဘ၀အသစ္ တခုမွာ ပဋိသေႏၶခ်က္ခ်င္း ျဖစ္တည္ေတာ့တာပါပဲ။ စကၠန္႔ မိနစ္ေတာင္ မျခားဘူးလုိ႔ဆုိပါတယ္။ ဒါကုိပဲ ပ႒ာန္းတရားေတာ္က အနႏၱ ရပစၥေယနပစၥေယာ လုိ႔ေျပာတာပါ။ အနႏၱရရဲ့အဓိပၸါယ္ကေတာ့ အခ်ိန္ ကာလမျခားဘူးလုိ႔ဆုိလုိပါ တယ္။ ဒီေတာ့ လူတေယာက္ေသျပီး ရင္ သူ႔ရဲ့၀ိညာဥ္ဟာ ရက္မလည္ ခင္အခ်ိန္အထိ မလြတ္မကြ်တ္ေသး ဘဲ အိမ္မွာတ၀ဲလည္လည္ျဖစ္ေနတယ္ ဆုိတဲ႔အယူအဆဟာ မမွန္ေတာ့ပါဘူး။

ဒါေပမယ့္ ဒီမမွန္တဲ႔အယူအဆဟာ ျမန္မာ့လူမႈပတ္၀န္းက်င္မွာ ဘာေၾကာင့္အရုိးစြဲေနရတာလဲ။ ဘယ္ ကစလာတာလဲ။ တကယ္ေတာ့ ၀ိညာဥ္အယူအဆနဲ႔ ေသျပီးတဲ႔ေနာက္ ေသသူရဲ့၀ိညာဥ္ဟာ ရက္မ လည္ခင္ အခ်ိန္အထိ အိမ္မွာတ၀ဲလည္လည္ျဖစ္ေနတယ္ဆုိတဲ့အယူအဆဟာ ဗုဒၶဘာသာအယူအဆ မဟုတ္ပါဘူး။ ဟိႏၵဴဘာသာရဲ့ အယူအဆပါ။ အေနာ္ရထာမတုိင္ခင္ အရည္းႀကီးေတြလက္ထက္က တည္းက ျဖစ္တည္လာခဲ့တာျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆုိေတာ့ အရည္းႀကီးေတြဟာ ဟိႏၵဴအယူ ကုိယူၾကတာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါ တယ္။ ဒီအယူအဆဟာ မမွန္ဘူးဆုိတာကုိလည္း နားလည္တဲံ့ ဆရာေတာ္သံဃာေတာ္ေတြက မေဟာမဟုတ္ ေဟာၾကေျပာၾကပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ဘာေၾကာင့္ အခုထိ အရုိးစြဲေနရတယ္ဆုိတာ မေျပာတတ္ေအာင္ပါပဲ။ ျဖစ္ႏုိင္ေျခရွိတာကေတာ့ လူေတြရဲ့ပင္ကုိဗီဇအရ
ေကာင္းမႈမွာထက္ မေကာင္းမႈ မွာေမြ႔ေလ်ာ္ၾကတာေၾကာင့္ ဖဲ၀ုိင္းအရက္၀ုိင္းဆုိရင္ လူစည္တတ္တာ ဓမၼတာျဖစ္ေနတာေၾကာင့္ထင္ပါ တယ္။

တကယ္ေတာ့ ရက္လည္ ဆြမ္းေကြ်းတယ္ဆုိတာ ေသသူကမေကာင္းတဲ့ဘုံဘ၀မွာေရာက္ေနလုိ႔ အမွ် အတန္း လုိခ်င္ရင္ရႏုိင္ပါေစဆုိတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ ကုသုိလ္ျပဳအမွ်ေ၀တာပါ။ အရက္၀ုိင္းဖဲ၀ုိင္းေတြနဲ႔ မေကာင္းမႈ ဒုစရုိက္လုပ္ေနၾကေတာ့ ေသသြား တဲ့လူက ဘယ္လုိလုပ္ျပီး သာဓုေခၚရမွာလဲဆုိတာ စဥ္းစား သင့္ၾကပါတယ္။ တခ်ဳိ႔ဆုိ အဲဒီဖဲ၀ုိင္းအရက္၀ုိင္းထဲမွာ ျငင္းခုံရန္ျဖစ္ၿပီးေတာ့ရုိက္မႈ၊ ဓားထုိးမႈေတြ ပါျဖစ္ၾက တဲ့ျဖစ္ရပ္ေတြ အမ်ားႀကီးျမင္ရၾကားရပါတယ္။ အဲဒီအခါမွာ ဟုိအေလာင္းကျဖင့္ ရက္မလည္ေသးဘူး။ 
ေနာက္အေလာင္းတခုထပ္တုိးလာျပန္ပါတယ္။ ဒီလုိအျဖစ္ေတြျဖစ္ေနမွေတာ့ အသုဘအိမ္မွာ ဖဲ၀ုိင္း ဆုိတာရွိသင့္ပါေသးရဲ့လားဆုိတာ စဥ္းစားေ၀ဖန္သင့္ၾကပါတယ္။ ဒီအတြက္ေၾကာင့္ပဲ ကေပါက္တိကေပါက္ ခ်ာႏုိင္လြန္းလွတယ္လုိ႔ အေပၚမွာေျပာခဲ့တာပါ။

မလြတ္မကြ်တ္တဲ့ဘ၀ကုိ ေရာက္သြားသူေတြဟာ အစာေရစာအတြက္ ညည္းညဴညဴနဲ႔ လာေရာက္
ေတာင္းစား ၾကတဲ့ျဖစ္ရပ္ေတာ့ရွိပါတယ္။ စာေပမွာေတာ့ ၿပိတၱာလုိ႔ဆုိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒါဟာလာ
ေျခာက္တာ မဟုတ္ဘူး၊ သူတုိ႔ကုိယ္တုိင္က လူေတြကုိေၾကာက္တဲ့ သေဘာရွိတဲ့အတြက္ မေျခာက္ ႏုိင္ၾကပါဘူး။ လာေတာင္းစားျခင္းသာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီအခါ ကုိယ့္ရွိတဲ့အစားအစာ၊ ဒါမွမဟုတ္စား ၾကြင္းစားက်န္ေတြကို ခ်ေကြ်းလုိက္ရင္ သူ႔ဟာသူ ေပ်ာက္သြားပါလိမ့္မယ္။ တခ်ဳိ႔က်ေတာ့လဲ အဲဒီဘ၀က လြတ္ေျမာက္ဘုိ႔အတြက္ ေဆြမ်ဳိးသားခ်င္းမိတ္ေဆြေတြကုိ အမွ်အတန္းေပးဘုိ႔အတြက္ လာေရာက္ 
ေတာင္းပန္ၾကတာလဲျဖစ္တတ္ပါတယ္။ ဒါကုိပဲ လူေတြက စိတ္ထဲမွာေၾကာက္ၿပီး လာေျခာက္တယ္ ဆုိတာျဖစ္သြား တာပါ။ အဲဒီလာေျခာက္တယ္လုိ႔ ေျပာတဲ့လူကုိယ္တုိင္က မ်က္ျမင္တပ္အပ္ျမင္ရလုိ႔
ေျပာတာမဟုတ္ပါဘူး။ သူ႔စိတ္ထဲမွာ ျမင္သြားတာကုိေျပာတာပါ။ မင္းတကယ္ျမင္သလား ေမးၾကည့္
ေတာ့လဲ ဟုိလူေျပာတာပဲလုိ႔ သူမ်ားကုိလႊဲခ်တတ္ျပန္ပါတယ္။ အဲဒီလူကုိသြားေမးျပန္ေတာ့လဲ ငါ့စိတ္ ထဲျမင္လုိက္တာပဲ ဆုိတတ္ျပန္ပါ တယ္။ت

ဒါနဲ႔ပတ္သက္ ျပီး ငယ္ငယ္တုံးက ရယ္စရာတခုကုိသတိရလုိ႔ ေဖာက္သည္ခ်လုိက္ပါဦးမယ္။ စာေရးသူတုိ႔ ငယ္စဥ္ကုိရင္ဘ၀ရြာေက်ာင္းမွာ ေနတုံးကျဖစ္ပါတယ္။ ေက်ာင္းရဲ့အေရွ ႔ဘက္မွာသုသာန္ရွိပါတယ္။ တရြာလုံးကေသတဲ့ လူေသအေလာင္းကုိ အဲဒီသုသာန္မွာပဲ လာျမွဳပ္တာပါ။ လူေတြကေတာ့ညည အခ်ိန္ သရဲတေစၦရွိတယ္လုိ႔ေျပာတာပဲ။ စာေရးသူကေတာ့ တခါမွမျမင္ဖူးပါဘူး။ တခါမွလဲ အေျခာက္မခံရဖူးဘူး။ တညေတာ့ ကုိရင္အခ်င္းခ်င္း တပါးနဲ႔တပါးေနာက္ရင္းေျပာင္ရင္းနဲ႔ အေလာင္း အစားလုပ္ၾကတယ္။ ညသန္းေကာင္အခ်ိန္ သုသာန္ကုိ ဘယ္သူူသြားရဲသလဲေပါ့။ အဲဒီတုံးက ပဲႀကီးေလွာ္တပိႆာေၾကး ေလာင္း ၾကတယ္။

စာေရးသူတုိ႔နဲအတူေန သီတင္းသုံးေဖာ္ ကရင္ကုိရင္ေလးတပါးက သူသြားမယ္ေျပာတယ္။ တကယ္
ေတာ့ သူကပဲႀကီးေလွာ္တပိႆာလုိခ်င္လုိ႔ပါ။ သြားမယ္လုိ႔သာေျပာတယ္၊ သူ႔စိတ္ကေတာ့ခပ္ေၾကာက္ ေၾကာက္ပါ။ ေလာင္းတဲ႔ကုိရင္ကေတာ့ သြားျပီးရင္မနက္ျဖန္သြားၾကည့္ဖုိ႔ သက္ေသအေနနဲ႔ သစ္သား ေခ်ာင္း တေခ်ာင္းကို သုသာန္မွာ သပ္ရုိက္ခဲ့ရမယ္ဆုိျပီးေလာင္းၾကပါတယ္။ ဒါနဲ႔ကရင္ကုိရင္ေလးကလဲ အဲဒီသစ္ သားေခ်ာင္းကုိယူၿပီး ေၾကာက္ေၾကာက္နဲ႔ သြားပါေတာ့တယ္။ သိပ္မၾကာလုိက္ဘူး ေက်ာင္း ထဲကုိ အေမာတေကာေျပးလာတာ ဧကသီကပါမလာဘူး။ လူကလဲေခြ်းေတြျပန္လုိ႔။ မ်က္လုံးမ်က္ဆန္ ကလဲျပဴးလုိ႔။ သူ အေတာ္ေၾကာက္လာတဲ့ပုံပဲ။ ဘာျဖစ္သလဲလုိ႔ ၀ုိင္းေမးၾကည့္ေတာ့ အခ်ိန္အေတာ္ၾကာ အနားယူျပီးမွ သူေျပာရွာတယ္။ သူသပ္ရုိက္ေနတဲ့ အခ်ိန္မွာ သရဲကသူ႔ဧကသီကုိဆြဲထားလုိ႔ ဧကသီ ခြ်တ္ၿပီးအသက္လုျပန္ေျပးလာရတယ္လုိ႔ ငုိယုိၿပီးဆုိပါတယ္။ ေနာက္ေန႔မနက္ သူသပ္ရုိက္ခဲ့တဲ့ေနရာကုိ သြားၾကည့္ေတာ့မွ အေျဖေပၚေတာ့တယ္။ သူေၾကာက္ေၾကာက္နဲ႔ အေလာတေကာ သပ္ရုိက္ခဲ့တာ သူ႔ ဧကသီစကုိပါရုိက္ထားတာကုိး။ ဒီေတာ့မွသူ႔အျဖစ္က ငုိအားထက္ရယ္အားသန္ျဖစ္ၿပီး သူ႔ကုိ၀ုိင္းဟား ၾကေတာ့တာပါပဲ။ ဘာပဲျဖစ္ ت ျဖစ္ သူကေတာ့အမွန္တကယ္ သုသာန္ကုိသြားၿပီး သက္ေသအေနနဲ႔ သပ္ကုိပါရုိက္လုိက္ႏုိင္ခဲ့တာေၾကာင့္ ပဲႀကီးေလွာ္တပိႆာေတာ့ သူရသြားပါတယ္။

ဆုိလုိတာက သရဲေျခာက္တယ္ဆုိတာ စိတ္ကေျခာက္တာပါ။ သရဲတုိ႔ နာနာဘာ၀တုိ႔က မရွိတာေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ ရွိပါတယ္။ ရွိတာေၾကာင့္မုိ႔လုိ႔လဲ ေမတၱသုတ္ပရိတ္ေတာ္ ျဖစ္ေပၚလာရတာပါ။ ဒါေပမယ့္ သူတုိ႔ရဲ့ေနရာကုိ မေႏွာင့္ယွက္ရင္ သူတုိ႔ဘာမွ မလုပ္ၾကပါဘူး။
ေမတၱသုတ္မွာပါတဲ့ဇာတ္လမ္းကေတာ့ ေတာႀကီးတခုမွာ ရဟန္းေတာ္ေတြ တရားအားထုတ္ၾကေတာ့ အဲဒီ ရဟန္းေတာ္ေတြရဲ့ သီလသမာဓိပညာအရွိန္အ၀ါေၾကာင့္ အဲဒီေတာထဲ က်င္လည္က်က္စားၾကတဲ့ နာနာ ဘာ၀ေတြ သူတုိ႔ရဲ့ေနရာမွာ မေနႏုိင္ျဖစ္မွာ စုိးတာေၾကာင့္ ရဟန္းေတာ္ေတြ ေတာထဲမေနႏုိင္ေအာင္ အသံေသးအသံ ေၾကာင္ျပဳၿပီး ေႏွာင့္ယွက္ၾကပါတယ္။ဒီအေၾကာင္းကုိ ျမတ္စြာဘုရားကုိေလွ်ာက္ျပ ေတာ့ ျမတ္စြာ ဘုရားက ေမတၱသုတ္တရားေတာ္ကုိ ရြတ္ဖတ္ၾကပါလုိ႔ မိန္႔ေတာ္မူပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ေမတၱသုတ္ဟာ သတၱ၀ါေတြကုိ ေမတၱာပုိ႔သတာပါ။

မူလေဆြးေႏြးခဲ့တဲ့ အေၾကာင္းကုိ အစျပန္ေကာက္ရရင္ အသုဘအိမ္ကဖဲ၀ုိင္းဟာ တကယ္ေတာ့ သူတုိ႔ေျပာသလုိေသသူရ့ဲ၀ိညာဥ္လာေျခာက္မွာစုိးလုိ႔မဟုတ္ပါဘူး။ ဖဲသမားေတြက ဖဲရုိက္ခ်င္လုိ႔ အေၾကာင္းျပၾက တာပါ။






No comments:

Post a Comment